مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

هرکو نکند فهمی زین کلک خیال‌انگیز

پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۳۰ ب.ظ

تجربه‌ی بی‌بدیل سایه و ارغوان خواندنش اگر هزار بار دیگر تکرار شود، باز من نفسم را حبس می‌کنم تا «ارغوان! بیرق گلگون بهار! تو برافراشته باش» را از میان لب‌های خودش بشنوم.

امروز هم در نشست انجمن سخن لندن که از Zoom پخش می‌شد سایه با آن تی‌شرت سبز کمی‌چروکش، و آن ریشهای سفید آیکونیکش نشسته بود در اتاقی دور از ایران. پشتش عکسی از خودش به دیوار بود بالای کتاب‌خانه‌ها. چند شعر را بی‌عینک خواند از روی کتابی بزرگ و بعد عینکش را زد. آخرین شعر، ارغوان بود.

من از وقتی دولت‌آبادی آمد و خواند «دریا شود آن رود که پیوسته روان است» سه‌تار را بغل گرفتم و آرام آرام چند ملودی ساده‌ تمرین کردم. سایه که آمد و حرف زدن را شروع کرد سازم هنوز بغلم بود ولی نمی‌توانستم چشم بردارم از صفحه. انگشت‌هام پرده‌ها را انگار لمس نمی‌کرد. از فکر این‌همه اتفاق و لگد خوردن‌ها و زیر و زبر شدن دنیا، ما هنوز سایه را داریم که برایمان ارغوان بخواند. با بغض تمام‌نشدنی و دم حبس‌شده در قفسه‌ی سینه‌ی ما و خودش بگوید: وز سواران خرامنده‌ی خورشید بپرس | کی بر این دره‌ی غم می‌گذرند؟

۹۹/۰۴/۰۵

نظرات  (۱)

الآن احیاناً ارغوان رو که به یاد ایران به فنا رفته این روزها که گوش نمی دید؟

بهرحال خوشحالم که بعد از عهد گودر و وبلاگ هنوز زنده‌اید و آسمانی به سرتان هست و از بهاران در وبلاگتون خبری

باید ساختاری پیدا کنم که وقتی مطلب می گذارید یه جوری بهم خبر بده

پاسخ:
مگه خود سایه با یاد چیز دیگری غیر از ایران این شعر رو می‌خونه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">