مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

مرا تو بی‌سببی نیستی

جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۰۰ ب.ظ

نشسته‌ام کتاب Agnotology را گذاشته‌ام رو به رویم به ۲۰۰ صفحه‌ای نگاه می‌کنم که باید هفته‌ی بعد ارائه کنم سر کلاس. ولی فکرم پیش آن نوشته‌ی چند سال پیش است که گفته بودم دوستی‌های کهنه، مست می‌کند آدم را. همه‌اش البته این نیست. انگار همین که بدانی در یک گوشه‌ای از این عالم کسی برایش مهم است که حالت خوب باشد بدون این‌که قضاوتت کند یا نصیحتت کند یا بخواهد نتیجه‌ی معقول و حساب‌شده بگیرد از اتفاقات روزگار، راحت‌تر می‌توانی نفس بکشی و از سنگینی بارهایت کمی کاسته می‌شود. 

این، آن روی هیجان‌انگیز زندگی‌ست. آن روی پیچیده و مه‌آلودش که گاهی از پسش خورشید را می‌بینی و گاه نه.


پ.ن. گاهی حتی دوستان نزدیک هم با زیادی منطقی و معقول نگاه کردن به معادلات زندگی، بعد احساسی آدم را نادیده می‌گیرند - یا کم ارزش‌تر جلوه می‌دهند - و شاید همین باعث زخم زدن‌های ناخودآگاه است و سستی بند دوستی‌ها. و امان از «دانای کل» بازی

۹۴/۱۲/۲۱

نظرات  (۲)

سلام. نرگس جان امیدوارم خدا بهت توفیق بده و همیشه دلت محکم و آروم باشه. 
پاسخ:
ممنونم
۲۱ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۵۶ آرش محرابی
Agnotology یعنی چی ؟
پاسخ:
کلمه ایه که نویسنده تولید کرده براى توضیح نتیجه ى فرهنگى جهالت و نادیده گرفتن. 
A missing term to describe the cultural production of ignorance

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">