مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

Am I being paranoid

سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳ ق.ظ

من نمی‌دانم حالا آخر زمان است یا نه و یا این‌که تعریف ایمان چیست یا این‌که آیا این حجابی که دارم جزو  لاینفک دین است یا نه. چیزی که می‌دانم این است که بعد از اتفاق تیراندازی اخیر در کالیفرنیا، آن گلوله‌ی آتش کف دست دارد تا عمق استخوان‌هایمان را می‌سوزاند*. این‌که تمام سعی پوشش خبری بر سالم بودن و شهروند عادی بودن زوج حمله‌کننده بود و زن جوان محجبه‌ای که از بچه‌ی شش ماهه‌اش در راه عقیده‌اش گذشت، معادلات را برای زنان مسلمان تغییر داد. کمیت و کیفیت توهین به زنان محجبه به طرز عجیبی اوج گرفته و باز هم زنان گوشت قربانی بازی کثیف سیاست‌ رسانه‌ای شده‌اند. البته موضوع این‌بار فراتر از این حرف‌هاست... مقاله‌‌های آخر ترم تمام شود شاید فکر‌هایم نظم گرفت درباره‌اش نوشتم. 


یأتی على الناس زمان الصابر منهم على دینه کالقابض على الجمرة . مستدرک الوسائل، ج 12 ص 33.

۹۴/۰۹/۱۷

نظرات  (۵)

گمان می‌کنم راجع‌به «درباره‌ی منِ» وبلاگ بیشتر می‌تونم کامنت بدم تا یادداشت‌ِ اخیر. راستش نمی‌دونم چه داوری‌ای باید داشته باشم راجع‌به دغدغه‌ها و نگرانی‌ها و مصائبِ خانمِ مسلمونِ محجّبه‌ای که در کشوری زندگی می‌کنه که دین و حجاب، اجباری نیستند و درعوض خیلی از حقوق رعایت می‌شن و خیلی از امنیت‌ها و نیازهای اساسی تأمین. مزلویی هم که نگاه کنیم، مزایایی که از زندگی‌کردن در کانادا و امریکا نصیبِ یک انسان -اعم از مسلمون و غیره- می‌شه، بالادستِ مضارّیه که نصیبِ یک مسلمونِ محجّبه می‌شه. اگر در کانادا و امریکا به‌خاطرِ حجاب‌تون و اسلام‌تون و اعمالِ آیسیس، تحتِ فشار و توهینِ اجتماعی ممکنه قرار بگیرید، در کشوری مثلِ ایران روزانه جان و آزادی و استقلال و حقوقِ انسان‌ها موردِ تهدید و توهین قرار می‌گیره. نمی‌خوام با ساختنِ دوگانیِ نامربوط و مقایسه‌، بگم که جایز نیست ناراحتی‌تون. می‌خوام بهتون روحیه بدم و بگم حواس‌تون به خوبی‌های اون‌جا باشه در جهانِ ناآرامِ امروز و تحتِ ملیتی که داریم. اگر قرار نبود کانادا یا امریکا باشند مسلمون‌های ایرانی، یا ایران بودند یا کشورهای دیگه. باید ببینیم درمجموع کجا قابلِ زیستن‌تره. من فکر می‌کنم خیلی از کشورها لااقل از ایران زیستنی‌ترند (اگر هم نسبت به‌هم متفاوت باشند.)
در انتخابات گذشته  کانادا , موضوع کلیدی و داغ هفته های آخر ,که باعث  چرخش آراء به سمت لیبرال ها و پیروزی نهایی شد , مسله حجاب زن های مسلمان بود . فضای  مثبت و انسانی در برخورد با پناه جویان مسلمان سوری که اغلب حجاب دارند را هم که میبینی . کانادا  کجا و فضای وقیح علنا  نژاد پرستانه انتخابات امریکا کجا . در بهترین حالت کلینتون انتخاب میشه که گفت خوشحاله از اینکه ایرانی ها (نه دولت ایران ) را دشمن خودش کرده .نه جانم تحلیل تو از فضای ذهنیت منشا گرفته .
سوال اصلی: تصویب این قانون (با همین کشورها) اگر قبل‌ از این واقعه و حتی ۹/۱۱ بازهم چنین اتفاقی نمی‌افتاد؟
در حملات پاریس هم زن محجبه بود . چیزی فرق نکرده ؛ غیر این که تو داری میری امریکا ونا خود آگاه داری فضای انتخاباتی امریکا و کانادا رو مقایسه می کنی. این موج به زودی ها تموم شدنی نیست ... روز های سختی تو راهه .غصه نخور دوستم , خدا بزرگه .
پاسخ:
تو حمله‌ی پاریس زنه خودش رو کشت بچه‌ام نداشت و اتفاقا خیلی روی پیشینه‌ی غیر مذهبیش تاکید شد. به نظرم جدای از رفتن من و فضای ذهنیم، روند قصه کاملا به سمت تنگ شدن عرصه به بروز مسلمانی‌ه. آمار توهین به محجبه‌ها توی کانادا هم کم نیست در عرض این هفته. 
چرا فکر می کنی این دفعه با بقیه دفعات فرق داره ؟
پاسخ:
چون هیج‌وقت یک زن در این حد و اندازه دخیل نبود. چون میزان آماری که از توهین به محجبه‌ها از طرف مردم کوچه‌بازار داره در می‌آد اصلا با قبل قابل مقایسه نیست. چون موجودی به اسم ترامپ که تریبون دستشه داره حرف دل همه‌ی مردمی رو می‌زنه که نسبت به ریسیزم بی‌تفاوتن و هیچ کامیونیتی مسلمون یک‌پارچه‌ هم وجودنداره که اعتراض کنه و چون طبق طرحی که همین الان سنای امریکا تصویب کرد، ایرانی‌ها حتی اگه شهروند امریکا باشن، دیگه باید ویزا بگیرن برا همه‌ی دنیا و من و تو هم از این به بعد ویزا لازم داریم بریم امریکا. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">