مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

رنجور عشق به نشود جز به بوى یار

دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۲۴ ب.ظ

سال‌ها پیش براى دوستى نوشته بودم «مى دانى؟ هر سال همین‌جا می‌نشینم؛ روی پله‌های جلوی در، درست روبه‌روی دو ردیف کتیبه‌ى سفید و پرچم سیاه.  دیشب مدام نوشته‌ی کسی در ذهنم می‌چرخید: "ز مصحف تن‌ت این آیه‌های ریخته را| چگونه جمع کنم، سوی خیمه‌ها ببرم؟"  آخرهای سخنرانی بود که ذکر کار خودش را کرد. نقش کتیبه‌ی روبه‌رویم جان گرفته بود؛ "زخم از ستاره بر تنش افزون، حسین توست". غرق شده بودم.» 


پ.ن. همیشه‌ی خدا در آن اوج شور نوحه‌خوانی، دارم به این‌ فکر می‌کنم که من دارم برای چه گریه می‌کنم؟ برای خودم؟ برای مصیبت؟ برای حاجت و نیاز؟ برای تخلیه‌ی هیجان‌های کاذب؟ برای دلتنگی و غربت و سختی‌های زندگی؟ برای آینده‌ی نامعلوم (دنیوی و آخروی)؟ پیچید‌گی‌های روانی؟ واقعا برای چه گریه می‌کنم؟ معمولا جوابش را خیلی زودپیدا می‌کنم. خیلی زود. من اصلا رویم نمی‌شود برای خودم و درگیری‌های شخصیم گریه کنم یا حتی دعا کنم. بس‌که همه‌چیز حقیر به نظر می‌آید در برابر این اتفاق.

۹۳/۰۸/۱۲

نظرات  (۲)

دقیقن، انقدر این واقعه مصیبت بزرگیه که غم و غصه های شخصی خودمون ناچیزن .و آدم شرمش میشه ک بخاطر اونا گریه کنه.
چه خوب گفتید. 
من هم به این موشکافی گریه دچارم. گاهی وسط اشک ریزانم یک دفعه ساکت می شم و به جلو خیره. از خودم می پرسم حقیقتا بر مصیبت گریه می کنی یا آزرده احوال خویشتنی؟ و بعد ساکت می شم. مثل کسی که مشتش وا شده. 
پ.ن. ولی تجربه کردم که آن کسی که صاحب مجلس است به این احوال درونیت اشراف دارد و حتی تو را در همان حاجت دنیاییت هم حاجت روا بر می گرداند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">