مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

آدم‌های مهاجر هم ریشه دارند

سه شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۵ ب.ظ

سخت‌ترین قسمت این ده سال همین حس دوری‌است. من تازگی‌ها فهمیده‌ام این‌که مادربزرگم می‌گفت من توی غربتم و کسی را ندارم یعنی چه. مادربزرگ من اهل زنجان بوده. ازدواج می‌کند و می‌آید تهران. همیشه بزرگ‌ترین غصه‌اش دوری از پدر و مادرش بود. 

سخت‌ترین قسمت این ده‌سال دوری من از مامان و بابا و حسین و نگار بوده. سخت‌ترین روزها. حتی در به‌ترین و خوش‌حالانه‌ترین لحظات، سوراخی توی قلب آدم هست که نمی‌گذارد خنده‌ات عمیق شود. 

حالا که بچه‌دارم بیش‌تر این را می‌فهمم. حالا که فکر می‌کنم اگر یک روزی قرار باشد آیه را نبینم، نداشته باشمش، نه برای یک روز و دو روز، برای ده سال ... همین حالا هم دارم گریه می‌کنم و این‌ها را می‌نویسم. واقعا چطور مامان توانسته من را نداشته باشد این همه سال؟ جوابش این است که نتوانسته. نه بابا توانسته نه مامان. هیج‌کس نمی‌تواند. تعادل زندگی آدم‌ها به هم می‌خورد با مهاجرت، چه آن‌ها که می‌روند چه آن‌ها که می‌مانند. هیچ‌چیز دیگر به جای اولش بر نمی‌گردد؛ تعادل جدیدی ساخته می‌شود که شکننده و فرسایشی‌ست. 

سخت‌ترین قسمت این ده سال همین است که من برادر و خواهرم را ده سال است نداشته‌ام. 

۹۳/۰۷/۰۸

نظرات  (۳)

۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۱:۳۶ بهار نارنج
:(
مصطفی (همسرم) هم همیشه میگه آخرین چالش مهاجرت که هیچ وقت حل نمیشه انتخاب بین یه سطح باکیفیت از زندگی و خانواده ست. و نمیشه هرگز این دو رو با هم داشت...

پاسخ:
دقیقا
خیلی سخته این دوری، جاش با هیچ چیز پر نمیشه، به خصوص برای اونهایی که موندند، کسی که رفته با یک دنیای تازه مشغوله، اما اونی که مونده مدام جای خالی می بینی.
پاسخ:
برای هر دو سخته. 

الهی ... :(

نمیخواین برگردین هیچ وقت؟

پاسخ:
تا خدا چی بخواد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">