مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

از تجربه‌های هیجان‌انگیز

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶ ق.ظ
خب من ظاهرا از آن مادرهایی شده‌ام که نسبت به این‌که بچه‌ام به مواد شیمایی یا صنعتی دست بزند یا خوراکی‌هایی که مواد افزودنی دارد بخورد و غیره حساسیت - نه خیلی شدیدی - پیدا کرده‌ام. سخت‌گیری نمی‌کنم ولی تا جایی که بتوانم غذاها و میان‌وعده‌ها را خودم درست می‌کنم، وسایل بازی‌ش را هم چک می‌کنم و مواد شوینده و پاک کننده‌ی شیمیایی را خیلی کم استفاده می‌کنم (عملا همه‌چیز را با سرکه یا جوش شیرین تمیز می‌کنم). 

دیروز که حوصله‌ی آیه سر رفته بود و من هم حال بیرون رفتن از خانه را نداشتم، شروع کردم برایش خمیر بازی درست کردم. البته هنوز کمی زود است برایش خمیربازی ولی همین که بافت‌های مختلف را حس کند و بتواند با انگشت‌هایش خمیر را ورز بدهد کافی‌ست در این مرحله. فکر کردم حالا که مامان‌های دیگر هم این‌جا را می‌خوانند دستورش را بنویسم که شما هم درست کنید شاید. از این خمیر‌های مصنوعی به‌تر است، کم‌هزینه‌تر است و هم اگر بچه هوس چشیدنش را بکند لازم نیست خیلی نگران باشید.

دو قاشق چای‌خوری پودر کرم تارتار (که قاعدتا لوازم شیرینی فروشی‌ها دارند) را با یک لیوان آرد مخلوط کنید و بگذارید کنار. یک لیوان آب را با یک قاشق غذاخوری روغن مایع و یک‌چهارم لیوان نمک (شاید بشود کم‌ترش هم کرد، دفعه‌ی بعد امتحان می‌کنم) قاطی می‌کنیم و می‌گذاریم روی حرارت که داغ شود و حل شوند مواد در هم. وقتی جوش آمد زیرش را کم می‌کنیم و مخلوط آرد را می‌ریزیم داخل آب. هم می‌زنیم تا همه‌ی مواد کاملا مخلوط شود و به شکل توپ در بیاید. زیادی حرارت ببیند سفت می‌شود خمیر، همین که مخلوط شود کافی‌ست. بعد می‌گذاریم کمی که خنک شد ورزش می‌دهیم که به نرمی بافت خمیر بازی برسیم. اگر می‌خواهید رنگی باشد خمیرتان می‌توانید از رنگ‌های خوراکی استفاده کنید یا از رنگ طبیعی میوه‌ها استفاده کنید (یک‌بار دیگر باید توضیح بدهم که از میوه‌ها و سبزی‌جات چطور رنگ بگیرید؛ البته توی گوگل هم سرچ کنید صدتا لینک پیدا می‌کنید). کل پروسه 10 دقیقه هم طول نمی‌کشد. باید در ظرف دربسته نگه‌داریش کنید که خشک نشود. 

۹۲/۰۷/۰۹

نظرات  (۵)

خوش به حال آیه :)
مرررررسی
این پودر تار ترا رو نریزیم خراب میشه نرگس جان؟

پاسخ:
پاسخ:
مى خواى امتحان کن ولى فکر کنم اون باعث قوامش مى شه
دخترکم چند وقتیه رفته توی نخ انگشت خوردن!بعضی وقتها تا مچ دستش توی دهنشه
دیروز گفتم بیام به شما بگم آموزش خمیر بازی رو که گفتید یه بار یکی بهتون داده رو بگیرم براش درست کنم شاید اونجوری کمتر دستش رو بخوره!
الان اومدم دیدم اینجاست
خیلی باحاله
خوش به حالِ آیه؛ خیلی خوبه‌.
(بد نیست به مناسبت و بی‌مناسبت شیرینی و کیک و این‌هایی که بلدید رو بنویسید دستوراشو. استقبال می‌کنم شخصاً)

پاسخ:
پاسخ:
ممنون. معمولا از روی سایت‌های دیگه درست می‌کنم. گمونم تاحالا خیلی کم پیش اومده چیزی رو دوبار درست کنم حتی اگر خیلی خوب شده باشه؛ تنوع‌طلبی که منم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">