مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

ما درون را بنگریم و حال را

شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵ ب.ظ
یکی از مشکلات من در نوشتن لحن است. مخصوصا وقتی می‌خواهم متن دنباله‌داری بنویسم. مثلا همین سفرنامه‌ی ایران رفتنمان را. از آن روز که قسمت اولش را نوشتم تا همین امروز دیگر نمی‌توانم آن لحن را برای خودم تکرار کنم چون حالم تغییر کرده. یعنی اگر شادتر یا ناراحت‌تر یا لج‌درآمده یا عصبانی باشم نمی‌توانم برای لحنم نقاب درست کنم و یک متن خنثی یا چیزی شبیه همان‌که بار پیش نوشته بودم در آورم. کلماتم، جمله‌بندی‌هایم، نگاهم، طرز قصه‌ گفتنم همه فرق می‌کند. کلمات، من را لو می‌دهند. حال من را می‌کنند توی چشم مخاطب. برای همین باید صبر کنم که یک روز و ساعتی باز حالم برگردد سر جایش تا بقیه‌ی ماجرا را تعریف کنم. سر سفرنامه‌ی حج هم همین‌طور شد. هنوز پست‌هایش ویرایش نشده توی صندوق‌خانه خاک می‌خورد. چه می‌دانم شاید یک روزی یک سر و سامانی دادم بهشان منتشرشان کردم.
۹۲/۰۱/۳۱

نظرات  (۴)

۰۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۳۴ پـــیـــرمـــــــــردی 24 ســـــالــــه
زیر باران اگر دختری را سوار کردید جای شماره به او امنیت بدهید
او را به مقصد مورد نظرش برسانید نه مقصود مورد نظرتان
در تاکسی،خودتان را به در بچسبانید نه به او
...
به روزم
بنویس نرگسی. با هر لحنی که دوست داری و حالش هست. یک دست هم نشد نشد. ثبت شده. همین خوب است. خواندنی است پست هایت مثل همیشه!
خب حالا یه سوال
اگه لحن شما توی متن تجلی ژیدا کنه چی میشه؟!جز اینکه شاید مخاطب هم توی سفرنامه همراه ما بشه!
من که هیچ وقت حسم رو از متن جدا نمیکنم!بعداَ که برمیگردمو آرشیو رو میخونم اون حس دوباره توی وجودم سرازیر میشه!

پاسخ:
پاسخ:
مشکل همینه که لحن با متن نمی‌خونه گاهی. یعنی مثلا من الان خوش‌تر از روزهای ایرانم این حالم رو می‌ریزم تو سفرنامه در حالی که این‌حال اون موقع واقعیت نداشته. گاهی هم این‌طوریه که آدم اصلا نمی‌خواد حال آرشیویش رو دوره کنه.
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">