مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

تو را در دل‌بری دستی تمام‌ست

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۳۷ ق.ظ

باید رمضان باشد تا خیلی چیزها دست‌گیر آدم شود. مثلا شروع کنی قرآن بخوانی و برسی به: 

إِن تَجْتَنِبُوا کَبَائِرَ مَا تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَنُدْخِلْکُم مُّدْخَلًا کَرِیمًا (نساء.31)

خیلی هم دل‌نشین. اصلا این ماه رمضانی این دست آیه‌ها مدام جلوی چشم من‌ست. گمانم خطاب آیه به کسانی‌ست که فکر می‌کنند خیلی اوضاعشان وخیم‌ست. آن دو کلمه‌ی آخر آیه البته غوغاست؛ فعلش هم حتی مجهول نیست. دارد صاف و مستقیم حرف می‌زند. (گرچه همه‌ی گره انگار در آن «اجتناب» است.) 

می‌گفت این رحمان و رحیم بودن خدا را ما خیلی دست کم گرفته‌ایم. توجه نمی‌کنیم که می‌گوید «بسم‌الله الرحمن‌الرحیم» قل یا ایها الکافرون .... «بسم‌الله الرحمن‌الرحیم» سئل سائل بعذاب واقع ... انگار که آن تابلوی رحمان و رحیمیت سر در همه‌ چیز هست. 

پ.ن. گفت: یا داود ان عبدی المؤمن إذا أذنب ذنبا ثم رجع و تاب من ذلک الذنب و استحیی منی عند ذکره غفرت له و أنسیته الحفظة و ابدلته حسنة، و لا أبالی، و انا ارحم الراحمین (بحار. ج 6. ص 28/ ترجمه‌ی جواهر. شیخ حر عاملی.ص 188).

۹۱/۰۵/۲۴

نظرات  (۶)

به جای تمام رحمن و رحیم های قرآن بذار حسن علیه السلام و حسین علیه السلام حتی در بسم الله الرحمن الرحیم
ببین چی میشه اون موقع
تجلی رحمانیت خدا امام حسن و تجلی رحیم بودنش هم امام حسین
عـــــــــــــالی :)
"از خاطر فرشتگان محافظت کننده می‌برم". ای وای از این بزرگی ... ای وای ... ای وای..
«ابدلته‌ حسنه»؛ "من که گناه‌کارم!" امّا انسانْ عاصی هم نباشه طمع می‌کنه گناه کنه مقابلِ چنین کریمی! گفت: «تنها گناهِ ما طمعِ بخششِ تو بود/ ما را کرامتِ تو گنه‌کار کرده است». ممنون بابتش.
خیلی خوب :)
ببخشید معنیِ پی نوشتتون چیه؟معنیِ این حدیث قدسی...




همانا بنده‌ی مومن من اگر مرتکب گناهی شد و آن‌گاه از آن گناه نوبه نمود و در یادآوردنش از من حیا نمود، او را می‌بخشم و از خاطر فرشتگان محافظت کننده می‌برم و آن را به حسنه مبدل می‌کنم و این هرگز برای من سخت نیست. و منم رحم کننده‌ترین رحم‌کنندگان.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">