مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

اولین روزهای سال

دوشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۱، ۰۴:۰۳ ق.ظ
این روزها زیاد پیش می‌آید که خانه‌ باشم. باز آن سنت کانال سعودی-قرآن به راه است. این‌بار ولی با تجربه‌ای متفاوت. حالا دیگر این‌قدر لحظات آن روزهای شلوغ و مهمانی عظیم برایم پررنگ است که خاطره‌ی عمره‌هایم کم‌رنگ شده. این باعث می‌شود که مثل قبل، وقتی یاد سفر به آن سرزمین می‌افتم، مزه‌ی تلخ درگیری‌هایم با شرطه‌ها و حرص خوردن‌هایم از رفتارهای جاهلانه زیر زبانم نیاید؛ گرچه در تمتع هم کم از این اتفاقات نمی‌افتد ولی فضا چیز متفاوتی‌ست. در ماه ذی‌حجه دریافت آدم‌ از اتفاقی که دور و برش در حال افتادن است زمین تا آسمان فرق می‌کند با ماه‌های دیگر. این است که حالا خارج از متن سیاست‌های بین‌المللی و  موضع‌گیری‌های سعودی و درگیری‌های خاورمیانه، میخ‌کوب چرخش آدم‌ها می‌شوم به دور آن مکعب سیاه. و این تفاوت بزرگی‌ست. این‌که با دیدن این خانه به یاد آن پروسه‌ی پاک شدن و بازگشت بیفتی فرق می‌کند تا به یاد جر و بحثت با شرطه‌ها سر دو رکعت نماز و زیارت بیفتی. حالا انگار یک متن جدید را تجربه کرده‌ام به قدمت تاریخ بشر که بند درگیری‌های این‌روزها و این سال‌ها نیست. این خانه اصالتی‌ غـ[قـ]ـریب دارد که من را هربار مجذوب‌تر می‌کند.
۹۱/۰۱/۰۷

نظرات  (۲)

دل واله‌ی نَظاره و دل‌دارْ در حجاب/ آیینه محو و چهره‌ی جانان پدید نیست | در جوشِ ذرّه چشمه‌ی خورشید گُم شده‌ست/ از موجِ تشنه چشمه‌ی حیوان پدید نیست | این جلوه‌گاهِ کیست که تا می‌کنی نگاه/ چیزی به‌ غیرِ دیده‌ی حیران پدید نیست | آورده است چشمِ جهان‌بینِ «من» غبار؟/ یا از غبارِ خطْ رُخِ جانان پدید نیست؟ (صائب)




دل‌نشین
۰۷ فروردين ۹۱ ، ۰۹:۵۳ حسین شرفخانلو
قیاما للناس..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">