مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

اعصار دوستی

دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۸۹، ۱۰:۳۸ ب.ظ
آب و هوای بعضی دوستی‌ها از اعصار مختلف تشکیل می‌شود. عصر خورشیدهای تابان، عصر یخ‌بندان‌های کوچک، عصر یخ‌بندان‌های بزرگ. هر کدام از این دوره‌ها هم ویژگی‌ها و دلایل احتمالی خود را دارند. آن‌طور که شواهد و قراین می‌گویند، این روزها عصر یخ‌بندان دیگری شروع شده. نمی‌دانم کوچک است یا بزرگ. نمی‌دانم عمق سرما چقدر خواهد بود. نمی‌دانم بناست فقط یک لایه نازک برف رویمان بنشیند یا قرار است قندیل ببندیم و شبیه یخ‌چال‌های قطبی شویم. ولی می‌دانم عصر خورشیدهای تابان هم آمدنی است.  

پ.ن:

1- سرچشمه اصلی گرما، خورشید است؛ روزگاری یاسین خواندیم این‌روزها تبارک. شاید گرم شدیم، خدا را چه دیدی؟

2- دلیل اصلی یخ‌بندان‌های کوچک و بزرگ، فعالیت‌های آتش‌فشانی است؛ آتش‌فشان‌های سیاسی، عقیدتی، علمی و غیره

3- خدا اگر حسین علی‌زاده را نیافریده بود، زندگی حتماً چیزی کم داشت (+)

۸۹/۱۲/۱۶

نظرات  (۱)

با پی‌نوشتِ دوم صددرصد موافق نیستم. به‌نظرم بیش‌تر از فعالیت‌های آتش‌فشانی‌ای که ذکر کردید و درست هم هستند و درواقع پیش‌تر از اون‌ها، این ساختارِ ذهنیِ ما آدم‌هاست که روی اعصارِ دوستی‌ها یه به‌طورِ اعم ارتباط‌هامون اثر می‌ذاره. و اتفاقا اعجاب و زیباییِ این مسئله این‌جاست که طبع و خُلق و خوی آدم‌های با شرایطِ اعتقادیِ مشابه، گاه در یک ارتباطِ مساوی متفاوته. یعنی دونفر با اعتقادی مشابه، تلقی‌های یک‌سانی از بایدها و نبایدهای شعاعِ دوایرِ ارتباطی‌شون ندارند. این به‌وفور تو جامعه‌ی ما که علاوه بر سیاست و سلیقه به اعتقادِ دینی هم گره خورده دیده می‌شه. گاه زیباست و گاه آزارنده!




بله. درست می‌فرمایید. ساختارها مهم‌اند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">