مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

عاشقانه‌های او (3)

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۸۹، ۱۰:۱۳ ب.ظ

می‌گوید: دل مادر موسی خالی شد از سپردن بچه‌اش به آب؛ وَ أَصْبَحَ فُؤَادُ أُمِّ مُوسَىٰ فَارِغاً.

بعد می‌گوید: إِن کَادَتْ لَتُبْدِی بِهِ لَوْلَا أَن رَّبَطْنَا عَلَىٰ قَلْبِهَا

زیر لب زمزمه‌اش می‌کنم؛ رَّبَط، رَّبَط، رَّبَطْنَا عَلَىٰ قَلْبِهَا. دلم فشرده می‌شود. می‌روم نگاه می‌کنم به معنی فعلش:‌ پیوند استوار؛ دلش را محکم گره زدیم به خودمان؛ لِتَکُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ -- قصص: ۱۰

... می‌شود ربط دهی دل ما را با خودت؛ همین‌طور سفت و محکم؟ شاید که از مومنین شویم ...

۸۹/۰۶/۰۱

نظرات  (۱۱)

یافتمش!

هربار دلم رو می‌لرزونه.

اجازه‌ی نشرش تو فضای اینستاگرام رو دارم؟

پاسخ:
با منبع لطفا :)
همین فعل را برای اصحاب کهف هم می گوید...و ربطنا علی قلوبهم اذ قاموا فقالوا ربنا رب السموات و الرض لن ندعوا من دونه الها لقد قلنا اذا شططا(کهف/14)...ممنون از فهم لطیفت...




کمی فرق می‌کنند این دو فعل؛ من که آموخته‌های عربی‌ام حسابی نم کشیده ولی یکی اش مشدد است -- تو بگو فرقشان را در معنی. هر چه هست انگاری مال اضطرار است این فعل، وقتی که دل بد می‌لرزد ... اصحاب کهف هم می‌خواسته‌اند کار خطیری بکنند "إِذْ قَامُوا"... دعام کن فاطمه.





محض نشاط دل عابران!
۰۵ شهریور ۸۹ ، ۱۵:۴۰ بانو بدون او
سلام

نمی دانم الان کجای روز یا کجای شبی اما...به خیر باشد هر چه که هست نازنینم.
لایک زیاد به این عاشقانه هات :) این آخری بخصوص بد حال داد




دعام می کنی نفس؟
برای اینکه قلبمان را گره بزند به خودش .
باید از کسی یا چیزی در حد فرزند که عزیزست برای مادرش ، به خاطر او بگذریم ...
.
.
یا مهدی
سلام . میشه لطفا نظرتونو بنویسین؟
نه تنها دلت بلکه قلم زیبایت را نیز گره زده به خودش. قبول باشه عزیزم. التماس دعا
مادر موسی بچه اش را به آب سپرد چون میدانست آب صاحب دارد
هستیم
۰۱ شهریور ۸۹ ، ۲۳:۴۵ بانو بدون او
پای روضه تان گریستم خاتووون آن سوی دریاها...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">