مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

خوب بود بدفرم

شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۸۸، ۰۸:۰۷ ق.ظ
با برادران کوئن می شود به عمق مسخرگی روابط پیچ پیچ و معادلات نامتعادل جامعه ی مدرن خندید حتی اگر یک فریم خنده دار از سر تا ته فیلم وجود نداشته باشد.

یعنی کلی فکر کردم تا یادم آمد کی بود که یک نکته ی دلچسب نوشته بود راجع به این فیلم: "تا حالا فیلمی ندیده بودم که از حماقتِ شیرینِ چهره‌ی Brad Pitt بهره برده باشد، چه برسد به این که هم‌زمان شهوانیتِ کم‌عمقِ George Clooney را هم کشف کرده باشد!"

بعد دقت کردی همه توی این فیلم زیر نظرند در دو سطح. سطح اول خیلی بالاست جایی میان آسمان که فیلم از آنجا شروع می کند به فرورفتن در لایه های زیرین روابط آدمها و آخرش هم باز می گردد همان بالا. سطح دوم بین خود آدمها است. همه جا دوربین هست. همه جا بپّا هست. همه دارند زاغ سیاه کس دیگری را چوب می زنند. 

۸۸/۰۸/۱۶

نظرات  (۲)

خیلی دوست دارم این پست‌های مرتبط با فیلم را. ممنون که لینک می‌گذارید، بعضی‌شان مثلِ این را حتا اسم‌ش را هم نشنیده بودم.
سلام. خوشوقتم که آن بخش از نوشته را دلچسب یافته‌اید. البته به نظرم فریم‌های خنده‌دار زیادی در فیلم هست، یعنی قسمت‌هایی بود که من از خنده ریسه می‌رفتم، و در سینما هم مردم در مقایسه با فیلمهای کمدی ساده‌تر (مثلا کونگ فو پاندا) بیشتر می‌خندیدند. البته بریتیش‌ها کلاً ذائقه‌ی طنزشان کمی متفاوت است و جوری است که خیلی‌ها نمی‌پسندند.a

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">