مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

Unknown

دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۸۸، ۰۷:۲۴ ق.ظ
اصلاً من همیشه فکر می کرده ام که کوهها در زندگی روحی آدمها تاثیر می گذارند. شهری که کوه نداشته باشد انگار یک طوری خط افقش خالی است. گاهی فکر می کنم کوهها مثل آسمان در معنویت آدمها شریکند. انگار همین که برای دیدن قله ی یک کوه سرت را بالا می بری ناخودآگاه خودت را هم از بالا می بینی. انگار کوچکی خودت را می بینی. هفته ی پیش آن دو سه روزی که کلگری و بنف بودیم سعی کردم به قدر چندین ماه کوه ببینم. بعد که برگشتم به شهر خودمان هی سرم را چرخانده ام که چیزی را که می خواهم ببینم و نبود و جایش خالی بود.

این شهر کوه ندارد حتی تپه و سراشیبی و سربالایی هم ندارد. آنقدر صاف است که گاهی حس می کنم اگر این درخت ها و ساختمان ها نبودند ته دنیا را هم می دیدم. این شهر دریا هم ندارد. دریاچه مصنوعی دارد و رودخانه غیر مصنوعی. ولی تابستان ها از کوچه پس کوچه هایش که می گذری فکر می کنی ته این کوچه ها حتماً دریاست. بس که همه چیز نم دارد و بافت گیاهی اش دریایی است. دلتنگ دریا نمی شوم ولی جای کوه در زندگیم خالی است.

۸۸/۰۵/۲۶

نظرات  (۲)

چه پستِ خوبی؛ به‌نظرم بُرشی‌ست از کتابی که می‌توانید منتشر کنید و این من حتما تبلیغ‌ش را خواهد کرد. بنویسید دیگر (البته اگر تا الآن ننوشته‌اید)




یک‌کم ترس‌ناکه برام داستان نوشتن!
این شهر شما ابر ندارد؟ برای من که ابرها -لااقل برای دیدن - به همان خوبی کوهها هستند.
http://ankabut.blogspot.com/2005/10/blog-post_18.html




اووه چقدر خوب بود این نوشته تون. اما اینکه ما ابر داریم ولی ابرهامون فقط چند ماه ِ هوای گرم خوشگلند. بقیه سال اینقدر هوا خراب و یخ زده و خاکستریه که ابر نیست یعنی هست ها مثل یک لایه ی قیر کمرنگ بالای سرت پهن شده اصلاً تو زمستون اینجا آدم ابر دیدنش نمی آد. من دنبال یک چیز ثابتم یک چیزی که گم نشه. کم نشه. کمرنگ نشه. طول و عرض و ارتفاعش تغییر چشم گیر نکنه. حالا رنگش اگر عوض شد هم شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">