مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

وَلَقَد خَلَقنَا الإنسَان وَنَعلَمُ ما تُوَسوِسُ بِهِ نَفسُه وَنَحنُ أقرَبُ إلَیهِ مِن حَبلِ الوَرید

مکشوف

این‌جا درونیات من است؛ مکشوف، رنگ‌هایش را می‌نگارم. این‌جا گاهی بلند فکر می‌کنم، گاهی زمزمه می‌کنم، شاید گاهی هم داد بزنم درباره‌ی بعضی لحظاتم و دل‌مشغولی‌های این سال‌هایم.

بایگانی

روزی تو هم مالتی‌کالچرال می شوی

جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۸۷، ۰۹:۴۵ ب.ظ
آقای نام‌جو! چه قشنگ است جا پای کاریکاتوریست های دانمارکی گذاشتن؟ بر عبور از خطوط اخلاق و سنت خرده ای نیست ولی عقیده و تقدس، حتی در این غربی‌ترین کشورهای دنیا هم جزو خط قرمز هاست. نه از آن جهت که همه باید بپذیرندش از آن جهت که دین و باور های دینی هنوز هم به پشتوانه‌ی پیروانش --اگر حتی فقط اجتماعی نگاهش کنیم-- در جامعه‌ی انسانی ته لهجه‌ی همان "کالچر" ی‌است "که می خواهند به "مالتی" اش برسند. که از روی خشم و کینه به عقاید و زندگی هم نتازند و آرامش هم‌سایه شان را به هم نزنند. که اسامه‌بن‌لادن نباشند. تو هم روزی از این عصبانیتت کم می شود و می شوی شهروند "ببعی" این دنیای مالتی‌کالچر. چاره اش زمان است و نفس آزاده. فقط باید چند سال از به این ور آب آمدنت بگذرد.
۸۷/۱۲/۱۶

نظرات  (۴)

نمی نویسم ازش چون به قول خودش "عشق همیشه در مراجعه است" و حافظه چیز کوفتی است که "نفس را بدراند" و "خاطره خود کلانتر جان است" و من می ترسم آخرش غرق شوم در پرده پرده ی آن سه تاری که مثل دوتار خراسانی ها می نوازدش و گاهی حس می کنم خودش هم نمی داند دارد چه می کند و چه قابلیت هایی دارد این ذهن خلاقش.
" دیگه از نامجو نمی‌‌نویسم"،اوه اوه، معلوم شد چقدر خفن بوده. تو هم عادت میکنی‌ رفیق بذار چند سال دیگه هم از اینجا بودنت بگذره...
"بیب" چی بود؟ در تدارک یک پست "فضاهای ایرانی" این ور آب ام. می نویسم توش که چقدر خفن بود. البته بحث نام‌جو و محتوای شعرها از این بحث این فضا جداست. از نام‌جو نمی نویسم دیگر.
مگه انتظار دیگه‌ای داشتی " بیب " جان؟ حالا چقدر خفن بود؟ انقدر بود که خجالت بکشی از روسری که سرته؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">